سه پایه عکس می تواند به معنای تفاوت بین یک عکس متوسط و یک عکس با کیفیت عالی باشد. با قرار دادن یک پایه محکم در دوربین ، درب بسیاری از تکنیک های عکاسی غیرممکن را باز خواهید کرد. این شامل توانایی عکاسی در طیف وسیع تری از شرایط و همچنین دستیابی به تصاویر واضح تر است. طیف گسترده ای از سه پایه مسافرتی و سه پایه رومیزی و مینی در بازار به این معنی است که با گزینه های سبک و همه کاره ، سه پایه عکس شما می تواند شما را در هر مکان همراهی کند.

سه پایه دوربین برای چه استفاده می شود
سه پایه می تواند دوربین ها را بالا ببرد و پایدار کند. پایه های سه پایه دارای هر سه پایه و همچنین سرهای نصب شده برای دوربین ها هستند. برای جلوگیری از حرکت دوربین می توانید از سه پایه در حرکت یا عکسبرداری ثابت استفاده کنید. این موارد به ویژه برای نوردهی با سرعت پایین بسیار ضروری هستند ، زیرا دوربین ها می توانند در حین باز بودن کرکره ها لرزیده و منجر به ایجاد تصاویر تار شوند.


سر سه پایه چیست؟
این قسمت از سه پایه دوربین دوربین را به قسمت پشتیبانی متصل می کند و به شما امکان می دهد دستگاه را بچرخانید یا در جای خود قفل کنید. سر سه پایه مدولار با طیف گسترده ای از سه پایه قابل استفاده است. از طرف دیگر ، هدهای یکپارچه مستقیماً در سه پایه تعبیه می شوند ، معمولاً با هزینه کلی کمتری.

سه نوع اصلی سر سه پایه برای عکاسی ثابت وجود دارد که متداول ترین آنها سر پان شیب است. این به طور معمول دارای دو دسته است که امکان حرکت عمودی و افقی را فراهم می کند. در مقابل ، یک سر توپی فقط دارای یک کنترل است که باعث شل شدن یا سفت شدن دست می شود و به شما امکان انعطاف پذیری و عملکرد صاف را می دهد. نوع سوم یک سر گیمبال است که به طور خاص برای لنزهای بلند و سنگین مانند لنزهایی که بیش از 300 میلی متر هستند استفاده می شود.


نحوه انتخاب سه پایه دوربین
نیازهای استفاده فردی ، بهترین محصول را برای شرایط شما تعیین می کند. نکته ای که باید در نظر گرفت سهولت و سرعت تنظیم سر توپ و آزاد شدن دوربین است. این لحظات کوچک از زمان ، تفاوت در عکسهای شما را ایجاد می کند.

عامل اصلی دیگر وزن است. همیشه بین مقاومت و قابلیت جابجایی مقداری داد و ستد وجود دارد. حمل و نقل آسان تر ، سه پایه های سبک فیبر کربن ممکن است با باد لرزند. آخرین ملاحظه حیاتی – پای سه پایه. پایه های لاستیکی استاندارد برای داخل و خارج به خوبی کار می کنند. با این حال ، اگر می خواهید در شرایط سخت تری مانند باران یا یخ شلیک کنید ، قطعاً سنبله های فلزی را در نظر بگیرید.


انواع سه پایه دوربین
سه پایه عکس از نظر قیمت ، عملکرد و ویژگی ها بسیار متفاوت است. عکاسان حرفه ای استودیو معمولاً سه پایه استودیویی ایستاده تر را ترجیح می دهند ، در حالی که عکاسان طبیعت احتمالاً به دنبال سه پایه های سبک و قابل اعتماد هستند. برای کسانی که تازه کار خود را در عکاسی آغاز کرده اند ، مونوپاد ها بهترین گزینه مناسب هستند ، زیرا کار با آنها بسیار ساده است. سه پایه های کوتاه امکان تنظیم دسک تاپ برای عکس های داخلی با دوربین های کوچکتر را دارند.


برای تهیه تمام وسایل عکاسی مورد نیاز برای پروژه بعدی خود و یافتن بهترین سه پایه و لوازم جانبی عمومی سه پایه متناسب با شرایط خود و اطمینان از گرفتن عکس های کامل ، حتماً از B&H Photo و Video بازدید کنید.